הסטודיו

על הסטודיו

סטודיו 'מצוירים' הוקם ב1995 כהגשמה של חלום. החלום שלי.
אני בת קבוץ מפלסים, ציירת, מאיירת, עוסקת בעיצוב ומורה לציור. עזבתי את הוראת הציור בחיפוש אחרי הדבר שנכון ומדויק לי לעסוק בו, משהו שיאפשר לי להביא לידי ביטוי את מגוון החלומות שלי.
בסטודיו שלי בישוב עצמון שבגליל, בו אני חיה ב20 השנה האחרונות, מוקפת בציפורים,בעצי פרי ובגן ירק- הבנתי שחלומות צריכים ויכולים להתחבר אחד לשני. כאן, בממלכה שלי, שולטים הצבע, הדמיון, היצירתיות ויחד עם זאת- החיבור החזק שלי למציאות עכשווית ועדכנית של עיצוב חללים, הוא חזק.
יש כאן מגוון גדול של אריחים בדוגמאות רבות ומגוונות-ציפורים, דגים, חיות וגם דגמים אתניים, גיאומטריים ואחרים, יש פיגורטיבי ויש מופשט, יש צבעוני חזק ויש עדין ושקט. כמה אפשרויות יש! כמה כבר ניסיתי וכמה אני עדיין מגלה כל יום מחדש!

 

על החומר

השימוש באריחי קרמיקה מצוירים ומעוטרים, עתיק כדברי ימי האנושות. כמעט בכל התרבויות הגדולות בעולם, אנו מוצאים אריחים מעוטרים. זהו חומר נצחי, המחבר בין אומנות לבנייה והמסורות בו הן עשירות וכמעט אינסופיות.
עיטורי הכחול-לבן של דלפט על האריחים ההולנדיים, הארמונות המדהימים באיסטנבול, המצופים באריחי איזניק בגווני כחול- טורקיז- אדום, אריחי הטרה-קוטה הגסים והצבעוניים במכסיקו. העולם מלא באריחי קרמיקה צבעוניים והעיסוק בחומר הזה מחבר אותי לשרשרת גדולה ומפוארת.
זה חיבור אמיתי שאני מרגישה אותו ביום-יום שלי. כבוד הוא לי לעסוק בעבודת יד בדרך בה עבדו דורות כל כך רבים של אמנים לפני...

" האדם הוא בר חלוף; האמנות היא בת אלמוות."  היפוקרטס

 

על התהליך

ציור על אריחים מתחיל אצלי כמו כל ציור אחר- ברעיון, בהזייה או בחלום, שלאט לאט מחלחל לעולם המחשבה שלי. כך נולדים הצבעים והצורות.
גם תהליך בניית הבית שלכם הוא יצירתי ומלווה בהמון מחשבות וחלומות. אני מציעה לכם הזדמנות להפגיש בין החלומות שלי ושלכם לטובת המטרה שלכם. תבדקו מה מדבר אליכם, מה נוגע בכם. לפעמים אלו הצבעים, לפעמים- הנושא ולפעמים מה שמפעיל אתכם בכלל הוא דווקא תהליך היצירה עצמו.
אחרי הרעיון- בא הביצוע. הביצוע אצלי הוא כולו בעבודת יד. התכנון בעיפרון על האריחים, משיכות המכחול הצבעוניות, קווי המתאר, האותיות. זה מאפשר לי הרבה חופש פעולה. הכל נתון לשינויים- הצבעים, הקווים, הדוגמאות...הכל אפשרי!


אתם מוזמנים לבחור דוגמאות מההיצע הגדול שבחנות ,לתכנן את החלל שלכם ולהזמין כאן. אתם מוזמנים גם להגיע לסטודיו ולהביא לי את האריחים שלכם על מנת שאצייר עליהם. אני ממליצה לכם להסתכל על מוצרי 'מקבצים' שלי, כאן אני מציעה את הבחירות שלי בהרכבת מקבצי אריחים לכל מיני מטרות. לפעמים, כשמתבלבלים- זה עוזר מאד.


האריחים שלי נכנסים לתנור קרמי, לשריפה אחת או יותר, והציורים עמידים ביותר גם בפגעי הזמן וגם בניקיונות.

שלכם, מוניקה